Trenduri industria ospitaliera in 2015

Turismul si calatoriile continua sa prospere la nivel mondial, sosirile atingand cifra record de 1,1 miliarde persoane in 2013, in crestere cu 5,1%. Estimarile pentru 2014 aduc cifra sosirilor la o crestere de 4,7%, potrivit World Travel Market Report (WTM), Euromonitor International.

Trenduri industria ospitaliera in 2015

Trenduri industria ospitaliera in 2015

 

„Adaptarea la nevoile consumatorilor nu este ceva nou, insa continua sa fie un puternic motor de crestere al afacerii. Clientii vor sa primeasca exact ce isi doresc, atunci cand isi doresc, motiv pentru care, adaptarea se invarte, in prezent, in jurul unor concepte precum sanatate, portii mici, locatii noi“, explica Mary Chapman, director Technomic.

Pentru a face fata cu succes competitiei, operatorii de restaurante imbratiseaza noi metode si tehnologii de preparare, arome complexe, meniuri simple si isi adapteaza cat pot de mult oferta, la cererea de pe piata. Aceasta este concluzia companiei de cercetare Technomic, care a notat 6 tendinte pentru anul 2015, in horeca.

1. Zambeste cat o 1000 de cuvinte

Clientul multumit este cel mai bun feedback pe care poate sa il primeasca un operator de turism. In aceasta directie, din ce in ce mai multi au oferte speciale pentru cei care isi pun poze pe Facebook sau pe Instagram cu mancarurile gustate, sau serviciile care le-au placut.

2. Less is more

Au trecut zilele in care meniurile aveau liste nesfarsite de preparate. Acum accentul este pus pe cateva preparate delicioase care sa asigure fidelitatea clientilor.  Potrivit Technomic, in SUA, numarul produselor din meniu a scazut in total cu 3% anul acesta, atat la restaurantele de lant, cat si la operatorii independenti.

3. Canale alternatice

Livrari de ingrediente la domiciliu, automate, care ofera produse proaspete, precum si alte noi forme similare vor aparea in horeca anul viitor, spune Technomic. In plus, locatiile sunt in competitie si cu segmentul retail, mai precis cu zona gastro din hypermarketuri, care, potrivit companiei de cercetare de piata, a inregistrat cifre mai mari de vanzari decat multe din locatiile horeca.

4. Bauturi artizanale

Daca cocktailurile artizanale sunt deja la moda in multe baruri din lume, in 2015 se va contura tot mai mult tendinta catre bauturi racoritoare artizanale, ceaiuri si sucuri de fructe similar preparate etc. Anul acesta vei recunoaste o locatie competitiva dupa bauturile servite.

5. Asia – noua inspiratie gastro

Preparatele japoneje, chineze sau tailandeze sunt deja foarte cunoscute pe piata, dar si tari din Asia precum Vietnam, Coreea sau India vor reveni pe piata internationala cu bucataria lor. Technomic spune ca tendinta asiatica se afla pe lista de trenduri a companiei de ani de zile, insa in 2015 aceasta va cunoaste o crestere semnificativa, precum si o diversificare a gusturilor.

6. Produse proaspete pentru un lifestyle sanatos

Inspirat din meniurile vegetariene sau cele care nu gatesc termic mancarea, trendul culinar cu produse proaspete isi face incet loc si in restaurante. Trendul este in crestere pentru produse sanatoase, urmand sa apara diferite mixuri de cafele si ciocolate calde amare, legume crude sau putin tratate termic care sunt pe val, cum ar fi kale si varza de Bruxelles.

Concluzia acestor trenduri este ca stilul de viata de acasa si grija pentru sanatate incepe sa isi faca loc si in meniurile restaurantelor si diversificarea lor pe toate nisele de gurmazi. Cei care vor sa se mentina pe piata in aceste vermuri trebuie sa fie foarte atenti la nevoile clientilor de la care vin trendurile.

 

Tags: , ,

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.