Concepte inovative – un altfel de gradinita

Ce fac copii de 5-6 ani la gradinita? In principiu stau in banci si incearca sa mentina ordinea si linistea impuse de activitatile pregatitoare pentru scoala gimnaziala. Atunci cand nu se joaca sau creeaza, copii sunt constransi de sistemul standard in care creativitatea si entuziasmul trebuie controlat, si lasat liber doar la orele de creatie.

Asa arata educatia clasica in majoritatea locurilor din lume, asta inafara de o gradinita din Tokyo care a dat tonul unei altfel mod de educare. Arhitectul Takaharu Tezuka a explicat intr-o discutie de pe TEDx cum a regandit o gradinita pornind de la creativitatea copiilor si bazandu-se pe instictele lor naturale.

Rezultatul este un loc unde copii isi pot consuma energia in voie, intr-un spatiu fara delimitari.

Acoperisul este trasformat intr-un spatiu de joaca circular, pentru ca cei mici adora sa alerge in cercuri.

Exista o singura sala de clase, fara delimitari. Ideea spatiului comum e ca, atunci cand copii isi pierd atentia si ies din spatiu grupei lor, oricat s-ar plimba forma circulara a cladirii ii readuce tot la grupa lor.

Planul include spatii in care copii isi pot testa limitele fizice, dar intr-un loc supravegheat de adulti. Ideea din spatele acestor spatii e ca majoritatea parintilor sunt supra-protectivi, iar copiii trebuie sa isi incerce puterile ca sa descopere si sa inteleaga mai bine lumea. Chiar daca uneori se mai lovesc, asta face parte din procesul de invatare al lumii inconjuratoare.

In clipul de mai sus se poate vedea cum isi petrec copii ziua la aceasta gradinita inovativa.

Una dintre provocarile noii generatii este adaptarea modului de predare la conditiile actuale in care sunt crescuti copii. Noi consideram ca regandirea clasei si a ambiantei sunt un mare pas inainte pentru o educatie actuala, ce incurajeaza spiritul creativ si il cultiva pe viitor.

 

Tags: ,

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.